Sunday, 30 June 2013

KENALI AJARAN SYIAH DAN BAHAYANYA SYIAH KEPADA UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA.

Saya percaya, masih ramai di kalangan kita yg masih belum tahu apa itu Syiah & ajaran2 syiah dengan secara mendalam..

Saya juga percaya yg ramai hanya pernah dgr org sebut2 "Syiah" di TV, blog & akhbar, tp setakat tahu sepintas lalu je...

Jadi, sebagai seorang Muslim ASWJ yg mencintai Nabi Muhammad, Ahli keluarga serta Sahabat² Rasulullah, apa salahnya kita mengambil sedikit masa di sini untuk sama2 mengenali secara lebih detail apa itu SYIAH sebenarya..

Mungkin dengan topik ini, ini sedikit sebanyak dapat memberi pengetahuan serta peringatan yg berguna...


Di sini...saya sertakan beberapa rujukan serta video² yg saya percaya, anda akan paham 100% apa itu Syiah selepas anda tonton & baca....

1 - Pendahuluan :


Semenjak kebelakangan ini, pengaruh ajaran sesat Syiah Imamiyyah / Ja'fariyyah yang berpusat di Iran semakin berkembang di negara ini. Padahal ajaran itu sudah difatwakan sebagai ajaran sesat oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan bertentangan dengan amalan di Malaysia yang berpandukan kepada ajaran Ahli Sunnah Wal-Jamaah.

Hasil penyelidikan, markas Syiah di Malaysia dibiayai secara langsung oleh kerajaan dan ahli perniagaan Iran. Menerusi markas ini, fahaman Syiah disebarkan dengan meluas tanpa sebarang tindakan berkesan oleh JAKIM, Jabatan Agama Negeri dan pihak berkuasa tempatan.

Hasilnya, lahirlah beberapa tokoh profesional Syiah di kalangan keluarga berpengaruh, pensyarah agama, kelompok profesional, pakar perubatan sehinggalah golongan guru termasuk guru agama sekolah

Pada hari ini, gerakan menyebarkan fahaman Syiah ini bergerak secara terang-terangan berikutan pertambahan 'ahli' mereka yang kini melebihi 20,000 orang. JAKIM mendedahkan terdapat usaha mengedarkan buku-buku dan risalah-risalah ke seluruh negara. Setiap bungkusan pengedaran bahan terbitan tersebut disertakan cap pengirim atas nama Majlis Syiah Malaysia yang beralamat di Johor. Sungguh berani mereka ini! Tambahan, kehadiran pendatang asing dari negara Arab dan Afrika telah menguatkan lagi penyebaran fahaman ini.

Seharusnya JAKIM, Jabatan Agama Negeri, pihak berkuasa bersama-sama Kementerian Dalam Negeri dan juga semua umat Islam di Malaysia tanpa mengira latar belakang fahaman politik perlu bekerjasama dalam menangani penyebaran ajaran Syiah ini

Bermacam-macam ancaman kepada umat Islam di Malaysia, tapi orang kita masih tak tahu.. atau kita buat-buat tak tahu, atau memang tak nak amik tahu?

2 - Mari kita kenali apa itu syiah

Sila ambil masa anda 2-3 jam...saya percaya, anda akan 100% paham selepas melihat video2 ini :

1.seminar syiah satu pembohongan:-



2. Mengenali ajaran syiah:-

                                   


3 - penerangan Syiah


dr.asri



                                   



Syiah Melayu Mahu Agung Iktiraf Mereka
                                 


4 - kenali amalan, ajaran & Kesesatan Syiah


solat syiah


ajaran mencederakan badan




5 - Pembongkaran Ajaran Syiah Di Malaysia




jais serbu kubu syiah



6 - Sila ambil masa anda..video 52 Minit..saya yakin 100%, anda akan paham mengenai Syiah, Iran & penipuan² mereka..


7 - Peringatan


Ciri-ciri di bawah adalah sebahagian dari petanda seseorang yang menganut ajaran Syiah. Berwaspadalah jika anda dapati tanda-tanda sebegini kelihatan pada orang² yg anda sayang serta di sekeliling anda...

* Senantiasa memuja Sayyidina Ali dan melebihkan beliau daripada Sayyidina Abu Bakar & Umar
* Memperlekeh dan memandang rendah kepada sahabat-sahabat Nabi s.a.w.
* Sering menghimpunkan (jamak) sembahyang Zuhur bersama Asar dan Maghrib bersama Isya’ tanpa sebarang sebab.
* Kaki tidak dibasuh ketika berwuduk sebaliknya hanya disapu sahaja.
* Sujud di atas batu Karbala ketika solat.



* Menepuk paha ketika memberi salam sesudah sembahyang.
* Tidak mahu makan ikan yang tidak bersisik.
* Melewatkan berbuka puasa sehingga hampir waktu Isya’.
* Memarahi orang yang puasa Asyura.
* Sering memperkatakan tentang keperluan kepada imam zaman ini (imam mahdi).

* Menggantung gambar² seperti di bawah ni di dalam rumah/bilik tidur/tempat sembahyang :


Gambaran Imam 12 ajaran Syiah


Gambaran Saidina Ali


Khomeini


UAI- macam mana nak kenal SYIAH





8 - Selepas anda sudah membaca & menonton semua input2 di atas...bolehlah tonton video ini untuk kesimpulannya..

Zaman Berakhir! Dajjal Hampir Keluar


9 - Penutup


Secara kesimpulannya..tujuan artikel ini bukanlah untuk menaikkan kebencian terhadap Syiah, tp untuk sebagai peringatan dalam segi hal akidah kita semua...

Mungkin ada yg masih beranggapan Syiah itu Islam, hanya berbeza mazhab. Sebenarnya Syiah bukan mazhab, ia adalah agama.

Kita tahu siapa yg mengucap 2 kalimah syahadah adalah Islam, dan kalimah syahadah tiada berbeza.. tp Syiah berbeza dan tidak sama dengan kita (ASWJ)..

Jadi, bila syahadah berbeza, akidah berbeza, secara ringkasnya SYIAH = KAFIR

Fikir² kan lah....jangan sampai ada keturunan anda tergolong & terbabit dengan ajaran Syiah ni...Semoga Allah melindungi ASWJ di Malaysia ni dari fahaman Syiah....sama² lah kita beringat..jangan sampai ia terus berkembang...


Ada yg masih kurang jelas dengan Syiah ini ?


Percayalah wahai Ahli Sunah Waljamaah semua..TIDAK ADA SATU PUN AGAMA DI ATAS PLANET NI YG MENGHALALKAN PENIPUAN DALAM BERAGAMA KECUALI SYIAH...oleh itu..jangan mudah terpengaruh ye apabila didatangi golongan Syiah yg ingin mengajak anda mempercayai ajaran mereka..sesungguhnya mereka mmg hebat di dalam menipu bersandiwara & kaki putar belit apabila bercakap, especialy bab2 agama...


Kalau di Batu Caves, kita ada perayaan Thaipusam yg ada ritual mencederakan diri. Jika ajaran Syiah di Malaysia ini tidak dibendung dengan sekeras² nya, saya percaya, dalam 20-30 tahun akan datang, ramai anak2 muda akan berarak di Dataran Merdeka sempena 10 Muharram sambil mencederakan diri...adakah ini yg kita mahu ?


Renungkan2 lah..selamat beramal di jalan Allah, Al-quran serta Nabi Muhammad S.A.W...Wallahualam...

No comments:

Post a Comment

Catatan Popular